zřízený odnos a doručování poštovních zásilek

Dotaz ze dne 21. 8. 2023 16:53.

Otázka

A ted jsem vás chtěl ještě poprosit o radu budu to i řešit na poště...ale vím že mi vždy dobře poradíte...je to tochu obsáhlé a snad se dobře vyjádřím... U nás v klášteře..je společná veliká schránka..kam listonoš hází poštu a tu potom bratři..kněží..třídí a dávají nám do přihrádek..ty jsou volně dostupné..a navíc v místě kde se dostane každý...už se někdy stalo..že někdo poštu..nebo upozornění..že je na poště doporučený..dopis vzal jestli omylem schválně nechci nějak řešit..já se vždy chodím ptát na poštu kam ted zpadáme..na ladovu...jestli tam nemám náhodou něco doporučeného..

Minulý týden jsem si na poště..zřídil odnos..\ Jak funguje odnos na poště? Zažádej si na poštĕ o odnos zásilek bez pronájmu P.O. Boxu ( za ten by jsi platila podle velikosti mĕsta ve kterém bydlíš). Na poštĕ kterou jsis vybrala k odnosu vyplníš krátký formulář a je hotovo, podle toho jestli tvoje pošta i doručuje bude žádost platná buď od následujícího pracovního dne nebo do 3 dnů od podání.\ udělal jsem si to na pět let..ale přímo jsem se ptal pána co mi to vyřizoval..že mi jde hlavně o úřednickou..poštu..jestli mi to zůstane...vždy na poště a já si tam jednou týdně zajdu..zeptat..bylo mi řečeno že ano..ale vždyt mě znáte...nějak mi to nedalo a přímo jsem se díval na stránky pošty...a zjíštoval jak to funguje..

mimo jiné zde bylo... \Pozor ale, odesílatel může zvolit doplňkovou službu „Ne pas réexpéditer – nedosílat“, a v tom případě Ti zásilka na „odnosnou“ poštu nedorazí (časté u úředních zásilek). Další problém může být, zvolí-li odesílatel doplňkovou službu „Neukládat“, pak pokud nedocházíš na poštu každý den, zásilka se druhý den vrátí odesílateli (obálka typ II. při doručování jiných písemností v tr. řízení, obálka typ III. podle o.s.ř.).\

\ 4. Odnáška zásilek

Zásilky s adresou trvalého bydliště pošta nedoručuje do místa trvalého bydliště, ale jsou rovnou uloženy u sjednané ukládací pošty, na kterou si pro ně chodíte. V případě doporučených zásilek ve zvláštní obálce, která má zelený pruh, musí být ale vždy učiněn pokus o doručení a sjednanou odnášku zásilek není možné akceptovat\

\

NEDOSÍLAT – poštovní zásilka nebude dodána v jiném místě než uvedeném v adrese (nelze ji doslat na novou adresu zvolenou adresátem) NEUKLÁDAT – bude-li to možné, bude zásilka po neúspěšném pokusu o doručení vložena do schránky adresáta. Nebude-li možné zásilku do schránky adresáta vložit, bude zaslána zpět odesílateli.\

a o to mi jde...mám invalidní důchod jako odnos ..to je v pořádku...každý měsíc v době splatnosti..si jdu pro něj..mám ho na poště...a ted jsem si tedy vyplnic žádost adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukazaných peněžních častek v místě určeném v poštovní adrese.. Jde mi o to co mi nechají v odnosu..co mi doručí do schránky...pošták nemá cenu na nás zvonit nejsou tam zvonky...ale dostane se do společné schránky kam to hodí..než to bratři rozdělí..mám od té veliké schránky klíč takže se dostanu i do hlavní schránky a nemusím čekat než mi to dají do přihrádky... ale mám strach aby nenastala ..situace že mi něco pošle soud..insolvence oss.cssz ..a díky odnosu by mi to hned poslali..zpět... Můžu si také odnos opět zrušit..asi to nebude....problém..je to služba zdarma ...ale mám strach že když mi budou rušit odnos ..zruší mi i odnos..důchod..i když za mě jde o dvě různé služby...odnos žádost...a odnos důchod...psal jsem tyto informace i na info pošta ..ale většinou odepíší za dlouho...

.omlouvám se já mám vždy hrůzu že mi právě nějaký důležitý úřední dopis ...nedojde...může dojít něco skrz insolvenci podmínu...přezkoumání ID..je toho hodně a tak chci mít jistotu..že to dojde v pořádku... Ještě jednou mnohokrát děkuji za pomoc ..snad jsem to trochu napsal srozumitelně...a omlouvám se za případné hrubky...a občasný chaos v textu...

moc vám za vše děkuji s pozdravem

Odpověď

Dobrý den,

podle toho, co tu důkladně popisujete, je pro Vás situace s doručováním úřední pošty komplikovaná, s ohledem na složitost jednotlivých forem doručování bych se opravdu být Vámi obrátil na informační linku České pošty: https://www.ceskaposta.cz/pomoc-klientum1

Ale i přesto možná nenaleznete jistou cestu, jak Vám bude pošta touto cestou doručena, neboť záleží i na pokynech odesílatele (zda uložit či neuložit, zda do vlastních rukou apod.). Proto bych Vám doporučil způsob, jak Vaši situaci vyřešit - zřídit si Datovou schránku.

Komunikace s úřady přes datovou schránku je zcela zdarma, jediné, co potřebujete, je přístup k internetu, který zjevně máte. Podrobný návod, jak postupovat při zřízení datové schránky naleznete zde:

https://portal.gov.cz/rozcestniky/datove-schranky-RZC-111

Klientům z obtížemi s doručováním úředních dokumentů tento způsob komunikace můžeme doporučit jako absolutně spolehlivý, například i s možností nastavení upozornění při doručení nového dokumentu na Váš email.

Věřím, že tento způsob může Vaši situaci relativně jednoduše vyřešit.

S pozdravem

Jakub Tesař

Souhlasím se vším