Zápočtový list

Dotaz ze dne 17. 1. 2007 10:52.

Otázka

Jak funguje zápočtový list?

Odpověď

Dobrý den,

pokud pošta potvrdí doručení ukončení o pracovní neschopnosti, je na zodpovědnosti zaměstnavatele, aby Vše řádně vyřídil a Vám poskytl zápočtový list a proplatil zbytek dovolené. Jestliže by i nadále popíral, že oznámení obdržel, pak doporučujeme obrátit se na příslušnou správu sociálního zabezpečení, neboť se jedná o dozorový orgán ve věci nemocenského pojištění (pokud dokonce dávky nemocenského pojištění neadministrují oni). Rovněž doporučujeme obrátit se na ČSSZ v případě, kdy z nějakého důvodu oznámení o ukončení pracovní neschopnosti doručeno nebylo. Lékař sám posílá ČSSZ toto oznámení a mohli by Vám vydat pro zaměstnavatele kopii. Jestliže Vám zaměstnavatel i po doručení pracovní neschopnosti nepředá tzv. zápočtový list, včetně proplacení dovolené, pak bychom doporučovali písemně jej k tomu vyzvat s uvedením lhůty. Nesplní-li, je možné obrátit se na inspektorát práce (ti však mohou „pouze“ ukládat pokuty zaměstnavateli za porušení pracovních předpisů). Pokud by ani tento krok nevedl k nápravě, pak je možné podat k soudu žalobu na stanovení povinnosti vydat zápočtový list.

Omlouváme se opoždění odpovědi, bohužel máme technické potíže se odesíláním odpovědí přes internet. Děkujeme za pochopení.

S přátelským pozdravem

Kateřina Čočková za OP Jižní Město

Souhlasím se vším