Témata poradny
- Bydlení
- Finanční a rozpočtová problematika
- Insolvenční řízení a oddlužení
- Majetkoprávní vztahy a náhrada škody
- Občanské soudní řízení, vč. exekucí
- Ochrana spotřebitele
- Pojištění důchodové, nemocenské, zdravotní
- Pracovněprávní vztahy
- Právní systém EU
- Rodinné a partnerské vztahy
- Sociální dávky (dávky státní sociální podpory, dávky sociální péče)
- Sociální pomoc (služby sociální pomoci)
- Trestní právo apod.
- Veřejná správa
- Zadlužení
Povinnost zaměstnace v případě výpovědi
Otázka
Dobrý den, dostal jsem po odpracovaných 40ti letech výpověď pro nadbytečnost. Důvodem výpovědi je zrušení funkce. Jsem v tomto případě povinnen předávat protokolárně jiným pracovníkům náplň zrušené funkce? Nezrušila se tím i pracovní náplň funkce ? Konkrétně se jedná se o požární ochranu, BOZP, vodní hospodářství, odpadové hospodářství, ochranu ovzduší, chemické látky apod. Děkuji.
Odpověď
Dobrý den,
nejsem si zcela jist Vaším dotazem. Až do stanoveného dne skončení pracovního poměru jste povinen konat sjednanou práci a za součást sjednané práce lze nepochybně považovat i předání pracovních povinností zaměstnancům, kteří mají dotčené úkoly dále zajišťovat. Není nic neobvyklého, že obsah některého pracovního místa je rozdělen mezi několik jiných pracovních míst. V žádném případě nelze klást rovnítko mezi zánik konkrétního pracovního místa a zánik dotčených činností.
Skončením pracovního poměru pak naopak Vaše povinnost konat práci zaniká, takže pokud se zjistí nějaké nejasnosti po skončení pracovního poměru, je pouze na Vás, zda budete ochoten takto zpětně něco Vašim nástupcům dovysvětlovat.
V případě potřeby svůj dotaz prosím doplňte nebo upřesněte.
S pozdravem,
Ondřej Načeradksý, Občanská poradna o.s. Společnou cestou.