Témata poradny
- Bydlení
- Finanční a rozpočtová problematika
- Insolvenční řízení a oddlužení
- Majetkoprávní vztahy a náhrada škody
- Občanské soudní řízení, vč. exekucí
- Ochrana spotřebitele
- Pojištění důchodové, nemocenské, zdravotní
- Pracovněprávní vztahy
- Právní systém EU
- Rodinné a partnerské vztahy
- Sociální dávky (dávky státní sociální podpory, dávky sociální péče)
- Sociální pomoc (služby sociální pomoci)
- Trestní právo apod.
- Veřejná správa
- Zadlužení
reklamace a zaniklá firma
Otázka
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak postupovat při reklamaci,když firma zanikne. Prodejna ,kde jsem hračku kupoval funguje,ale dodavatel (velkoobchod ******)před měsícem přestala existovat a nikde není žádný kontakt. Děkuji za odpověď.
Odpověď
Dobrý den,
nejsem si zcela jist, z jakých důvodů řešíte u reklamace zánik velkoobchodu. Z hlediska reklamačních práv je pro Vás partnerem prodejce (provozovatel dotčeného obchodu) a nemusí Vás zajímat, zda-li prodejci neukončil činnost dodavatel, pominu-li tedy skutečnost, že tato okolnost může zúžit dostupné možnosti vyřízení reklamace (např. již není k dispozici zboží, za které by bylo možné provést výměnu).
Jde-li proto např. o situaci, kdy dovozce měl dle záručního listu zajišťovat záruční servis, nemusí Vás zajímat jeho zánik a můžete reklamaci uplatnit přímo u prodejce.
Mám-li Váš dotaz chápat tak, že jmenovaná společnost byla nejen dodavatelem (velkoobchodcem), ale též provozovatelem dotčeného maloobchodu, tak by na prvním místě bylo vhodné kontaktovat místní živnostenský úřad, jelikož by na něj měl provozovatel při zrušení provozovny nahlásit, kde lze uplatnit reklamace. Pakliže vyřízení reklamací po prodejci nikdo nepřebral a dotčená společnost zanikla bez právního nástupce, tak lze ještě zkusit prostudovat, zda-li výrobce či dovozce neposkytuje určitý rozsah záruk bez ohledu na záruční vztah mezi prodejcem a spotřebitelem.
V případě potřeby svůj dotaz doplňte nebo upřesněte.
S pozdravem,
Ondřej Načeradský, Občanská poradna o.s. Společnou cestou.