Témata poradny
- Bydlení
- Finanční a rozpočtová problematika
- Insolvenční řízení a oddlužení
- Majetkoprávní vztahy a náhrada škody
- Občanské soudní řízení, vč. exekucí
- Ochrana spotřebitele
- Pojištění důchodové, nemocenské, zdravotní
- Pracovněprávní vztahy
- Právní systém EU
- Rodinné a partnerské vztahy
- Sociální dávky (dávky státní sociální podpory, dávky sociální péče)
- Sociální pomoc (služby sociální pomoci)
- Trestní právo apod.
- Veřejná správa
- Zadlužení
renta
Otázka
dobry den nevim si rady uz od 12.8.2016 kdy jsem obdrzel od spolecnosti KOOperativa ze mi prijde renta.Dnes 22.9.20016 jsem mel obdrzet jiz tri sekove poukazky s rentou.Nemohu se dopatrat kde penize jsou.Byl jsem jak na Kooperative i na Ceske poste slozenky s catkami nejsou nalezeny ani udajne vyplaceny.A ani prvni kdy uz vyprsela 30 denni lhuta penize se nevratili ani na Kooperativu.Bohuzel jsem se diky tomu dostal do tezke zivotni situace a nikdo se semnou doposud solidne nebavi.Zvazuji uz i podani trestniho oznameni na neznameho pachatele protoz se jedna o vyssi castku nez 70000kc.Mohu Vas timto pozadat o radu.Dekuji predem
Odpověď
Dobrý den,
píšete, že jste v této záležitosti jednal na České poště. Neuvádíte už ale, zda jste jednal ústně na pobočce či na infolince. Doporučila bych při řešení takových situací postupovat písemně a dle vydaných předpisů. Ulehčíte si tak případné dokazování co, kdy a s kým jste řešil.
Poštovní řád, který je dostupný na internetu, upravuje postup v případě reklamace dodání (čl. 40 poštovního řádu). Je možné jej využít v případě doporučené zásilky, doporučené slepecké zásilky, cenného psaní a cenného balíku, a to po předložení podací stvrzenky. Tuto reklamaci může provést odesílatel i adresát zásilky do jednoho roku po podání zásilky. Obdobný postup je v poštovním řádu stanoven i pro reklamaci výplaty dobírkové částky (čl. 41). Tato nemůže být podána samostatně, ale pouze ve spojení s reklamací dodání podle čl. 40. V každém případě pošta reklamujícímu sdělí, co na základě jeho reklamace zjistila - tedy zda byla zásilka dodána (částka vyplacena) a komu. Tyto reklamace by měly být dle poštovního řádu vyřízeny bez zbytečného odkladu, nejdéle do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Bude potřeba si opatřit podací lístek na pojišťovně Kooperativa, abyste mohl reklamaci na poště podat.
V případě, kdy nesprávným postupem vznikla reklamujícímu škoda, měl by si požádat o náhradu škody, o čemž bude rozhodováno také v souladu s poštovním řádem.
Dále bych doporučila písemně informovat Kooperativu o tom, že Vám dosud nebyla renta vyplacena a žádáte o její proplacení.
V případě potřeby můžete svůj dotaz upřesnit nebo doplnit.
S pozdravem, Markéta Vávrová, Občanská poradna Společnou cestou