1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tento dokument je předpisem SPOLEČNOU CESTOU z. s. a je závazný pro všechny pracovníky spolku.
2. CÍLE A ZPŮSOBY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
2.1 Poslání SPOLEČNOU CESTOU z. s.
Posláním SPOLEČNOU CESTOU z.s. je podpora samostatnosti a odpovědnosti občanů za řešení vlastních problémů a nabídka praktické pomoci v krizových a náročných životních situacích.
SPOLEČNOU CESTOU z.s. nabízí za účelem naplňování poslání tři registrované sociální služby: azylový dům (Azylové ubytování Společnou cestou) , odborné sociální poradenství (Občanská poradna Společnou cestou) a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (Aktivizace rodin Společenou cestou).
2.1.1 Cílová skupina SPOLEČNOU CESTOU z. s.
Osoby v nepříznivé sociální situaci nebo osoby touto situací ohrožené.
2.1.2 Cíle SPOLEČNOU CESTOU z. s.
-
Podporovat samostatnost a odpovědnost občanů za řešení vlastních problémů a nabízet praktickou pomoc v krizových a náročných životních situacích.
-
Zvyšovat kvalitu poskytovaných služeb.
Každá poskytovaná služba má upřesněnu cílovou skupinu a stanoveny cíle, které směřují k naplnění poslání SPOLEČNOU CESTOU z. s.
2.1.3 Zásady poskytování služeb
Respekt a úcta k člověku i k jeho právům
Uznáváme jedinečnost, hodnotu a důstojnost každého s důrazem na jeho silné stránky a partnerské postavení.
Nestrannost a spravedlnost
Při jednání s uživateli služby vycházíme a ctíme jasná a srozumitelná pravidla.
Pravidla každé služby směřují k souladu práv a povinností, vytvářejí jasné a srozumitelné podmínky pro její užívání a zároveň obhajují uživatele i vůči zařízení a pracovníkům.
Samostatnost a zodpovědnost
Každá služba směřuje k podpoře samostatnosti uživatelů, k uvědomování jejich vlastní zodpovědnosti za sebe, děti a rodinu.
Každá služba má definovány podmínky, které uživatelům zaručují možnost uplatňovat svoji vůli.
Každá služba má zpracovány vlastní závazné pracovní postupy.
Pracovníci všech služeb se řídí Etickým kodexem sociálních pracovníků a dbají na uplatňování zásad poskytování služeb.
Pracovníci všech služeb poskytují služby bez ohledu na původ, etnickou příslušnost, mateřský jazyk, pohlaví, věk, zdravotní stav, politické i náboženské přesvědčení.
Pracovníci dbají, aby v jejich přítomnosti uživatelé respektovali pravidla slušného chování, na nevhodné způsoby chování a jednání vůči ostatním bezprostředně reagují a podle závažnosti vyvozují důsledky.
Pracovníci dbají, aby jednání a vztahy s uživateli nepřekročilo rámec profesionální role. Soukromé vztahy a využívání uživatele pro soukromé účely jsou nepřijatelné a jsou chápány jako hrubé porušení pracovní kázně.